27.4.
19:00

UHOL_92: Toni Wolff zisťuje, že prerobila milióny

divadlo

V rámci výskumu spoločenskej a osobnej zraniteľnosti sa tvorivý divadelný tím dostáva k téme “konšpiritualizmu”.

,,Stretla som ju. ONA mňa nepozná, ja ju áno, ale aj ta sa na mňa usmiala. Ako keby vedela. To stretnutie mi zlepšilo deň, akoby som ani nestretla človeka, ale nejakú Bytosť." ... ,,ONA mi povedala, že polycystické vyječníky sú dôsledkom mojich neprirodzených ambícií. Ženy bojujú za rovnoprávnosť, ale nesprávnym spôsobom."

ONA. Ony. Odrazu ich je plný svet (Instagramu). Sú tu pre nás, pre
naše dobro. Aby nám pomohli nájsť stratenú ženskosť, nasmerovali nás, uľavili, dodali silu, vyliečili. Okulahodiace fotky, príťažlivé slová, harmonizujúce melódie, korálky, vaginálne vajcia, webináre, semináre… Čo by na to povedala Toni Wolff? „To deal with the collective unconscious demands a solid ego consciousness and an adequate adaptation to reality.“

Najnovšia inscenácia nezávislého divadla Uhol_92 pokračuje v analytickej línii, ktorú otvoril už titul Ponížení a krvilační (cena DOSKY 2022 v kategóriách Najlepšia réžia - Alžbeta Vrzgula a Najlepší kostým - Bet Moth). V rámci výskumu spoločenskej a osobnej zraniteľnosti sa tvorivý tím dostáva k téme “konšpiritualizmu”. Inscenácia je zároveň formálnym experimentom. Vzniká paralelne v dvoch rôznych hereckých naštudovaniach mužských rolí – v podaní Jakuba Jablonského (verzia Carl) alebo Petra Tilajčíka (verzia Emma). Každá z verzií prináša rovnaký dejový oblúk, ale s konkrétnym obsadením sa mení optika a s tým spojené gendrové a vzťahové nuansy. Ak divák uvidí inscenáciu iba raz, dostane 100 % informácie. Ak však navštívi aj predstavenie v druhom obsadení, dostane k tomu aj 100 % umeleckého zámeru.

 

Predpredaj vstupeniek v sieti GoOut → TU

 

Z verejných zdrojov podporil Fond na podporu umenia.